بهمنظور پیشرفت علمی، تحول و توسعه، بهبود عملکرد و تبدیل دانشگاه مورد مطالعه به یک دانشگاه راهبردمحور، استفاده از مدیریت عملکرد سازمانی و پشتیبانی از تحقق چشمانداز ضرورت مییابد که یکی از الزامات آن استفاده از مدلهای ارزیابی عملکرد میباشد. بررسیهای انجامشده نشان میدهد که با تلفیق مدلهای ارزیابی متوازن(BSC) و تعالی سازمانی(EFQM) میتوان چارچوب مناسبی را برای ارزیابی عملکرد فراهم نمود. در این مقاله، پس از بررسی مفاهیم نظری و مقایسهی مدلهای یادشده، نقاط قوت و ضعف هر یک مورد بررسی قرارگرفته و در پایان به ارایهی مدل مفهومی مدیریت عملکرد پرداخته که نتایج مفیدی در بر داشته است. برای شناسایی اهداف راهبردی با رویکرد کارت امتیازی متوازن و متناسب با چشمانداز تعیینشده، از دو ایزار مصاحبه و پرسشنامهی استفاده شد. سپس برای تعیین روابط علّی اهداف، از ماتریس QFD استفاده شد. درپایان، بهمنظور همراستاسازی این دو مدل و تحقق دو عامل اثربخشی و کارآیی، ماتریسQFD مورد استفاده قرارگرفت که تلفیق دو مدل، باعث بهبود مستمر و افزایش بهروری در دانشگاه میشود