هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر «مدیریت اثربخش ارتباطات مبتنی بر انگیزش کارکنان دانشی در سازمانهای دانشمحور» است که پس از بررسی وسیعِ ادبیات موضوع، این عواملْ شناسایی و مدل اولیهی پژوهش استخراج گردید. رویکرد پژوهش کاربردی و روش اجرای آن توصیفی پیمایشی میباشد. نتایج، نشان داد که اصلیترین عوامل مدل برای دستیابی به اهداف پژوهش «اعتماد سازمانی، توجه به کیفیت کار و اهمیتدادن به افکار خلاقانه و فعالیتهای نوآورانه، سبکهای مدیران در ارتباطات و تعاملات با کارکنان دانشی، انجام کار تیمی و پروژهای اثربخش، وجود اصول و ارزشهای اخلاقی فراگیر، ایجاد روندهای پایدار بهجای اتکا بر اشخاص» میباشد